Thursday, March 1, 2007

Manager, Global Product - Airport - Toronto / Chef de service — Produit global - Aéroport - Toronto

Company: Air Canada
Location: Toronto, ON
Status: Full Time, Employee
Job Category: Airlines

Job Description

Owner and driver of global baggage products (traditional drop-off, self-service, off site, drop-off, door to door, priority baggage, excess revenue collection, crew baggage, lost and found, recovery process) and budgets (excess baggage revenue, lost baggage settlements, damage, mishandled baggage expense).

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Manage global baggage products
*
Define, re-engineer and streamline product and processes:
o
Traditional baggage drop-off
o
Self-service
o
Off-site drop off
o
Priority baggage
o
Excess baggage revenue standards and collection
o
Crew baggage
o
Lost and found
o
Recovery process (claim initiation, tracing, delivery, lost baggage settlement)
o
Self-service recovery process
*
Drive up self-service usage
*
Drive up excess baggage revenues
*
Reduce customer inconvenience costs
*
Explore new revenue opportunities
*
Coordinate with Central Tracing Office
*
Coordinate with Central Claims Office
*
Coordinate with Central Baggage Call Centre
*
Implement solutions



Requirements


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Consulting experience
*
Process Re-engineering and process improvement experience
*
Strong analysis
*
Process design and implementation skills
*
Understanding of airport operations preferred
*
Strong interpersonal skills



Linguistic Requirements

*
Based on equal qualifications, bilingual candidates will be given preference.



At Air Canada, we want to fly higher when it comes to employment equity. We therefore encourage applications from Aboriginal peoples, women, members of a visible minority and persons with a disability.



If this position interests you, please visit our website and apply online at:

www.aircanada.com/careers



Le titulaire est responsable du produit bagages global (dépôt traditionnel, libre-service, dépôt hors site, transport de porte à porte, bagages prioritaires, perception des frais d’excédent, bagages de l’équipage, objets trouvés, récupération) ainsi que des budgets (rentrées — excédent de bagages, règlements pour bagages perdus, dommages, dépenses liées aux bagages mal acheminés).

*
Gérer le produit bagages global.
*
Définir, reconfigurer et simplifier le produit et les processus :
o
Dépôt des bagages traditionnel;
o
Libre-service;
o
Dépôt hors site;
o
Bagages prioritaires;
o
Rentrées — excédent de bagages — normes et perception;
o
Bagages de l’équipage;
o
Objets trouvés;
o
Récupération (présentation d’une réclamation, recherche, livraison et règlement pour bagages perdus);
o
Processus de récupération libre-service.
*
Encourager l’utilisation de la technologie libre-service.
*
Augmenter les rentrées — excédent de bagages.
*
Réduire les coûts liés aux inconvénients subis par les clients.
*
Explorer de nouvelles possibilités de rentrées.
*
Assurer la coordination avec le bureau Recherche centralisée des bagages.
*
Assurer la coordination avec le bureau des Réclamations.
*
Assurer la coordination avec le Centre téléphonique du Bureau central des bagages.
*
Mettre en œuvre des solutions.



Exigences

*
Expérience en consultation;
*
Expérience en matière de réingénierie et d’amélioration des processus;
*
Sens de l’analyse;
*
Talent pour la conception et la mise en œuvre de processus;
*
Compréhension de l’exploitation aéroportuaire, souhaitable;
*
Excellente habileté pour les relations interpersonnelles.



Exigences linguistiques

*
A compétences égales, les candidats bilingues seront privilégiés.



À Air Canada, nous voulons aller plus loin en matière d’équité. Nous invitons tout particulièrement les autochtones, les femmes, les membres des groupes des minorités visibles et les personnes handicapées à postuler.


Si ce poste vous intéresse, veuillez visiter notre site internet et postulez en ligne à:
www.aircanada.com/carrieres